TELENOR HAR PROBLEMER MED T-WE TJENESTER- NB! IKKE OMSTART BOKSEN!


FORTSATT STORE PROBLEMER FOR TELENOR

Telenors problemer med T-We-tjenester fortsetter, omtrent et døgn etter det ble oppdaget. Feilen skyldes at Telenor har problemer med noen IT-systemer, som igjen gir følgefeil på flere av tjenestene.

– Feilrettingen tar lengre tid enn vi hadde forventet. Vi vil derfor beklage på det sterkeste for kunder som er berørt av dette. Vi vil forsikre at det å få alle T-We tjenester opp har vår høyeste prioritet og vi har store ressurser som jobber med å rette feilen, sier informasjonssjef Henriette Holte i Telenor.

Selskapet melder at vanlig direkte-TV skal fungere som normalt via T-We-boksen, men sier det er viktig å ikke omstarte boksen mens situasjonen pågår.

– TV-tjenestene våre er berørt på den måten at kundene ikke kan benytte T-We-funksjoner som «start forfra», «ukesarkiv», strømmetjenester via T-We-portal og T-We-app.

Holte opplyser at Telenor-applikasjoner som Mitt Telenor, Min Bedrift og endringer i Mobilt Bedriftsnett via Min Bedrift fungerer fungerer som normalt.

– Feilen har ingen konsekvens for bredbånds-, eller teletjenester som tale, SMS eller mobildekning generelt. Vi beklager ulempene feilsituasjonen medfører for våre kunder. Vi kommer tilbake med mer informasjon.

Kilde: www.vg.no



Publisert: 7. September 2021